SNB Disciplíny
.
Freestylové disciplíny
.::Halfpipe (U-rampa)::.
Halfpipe nebo U-rampou se nazývá disciplína, kdy jezdec projíždí speciálně vytvořeným sněhovým žlabem z jedné strany na druhou a zpět, na hranách U-rampy provádí různé skoky obraty apod. tak, aby mohl vždy plynule navázat na další triky na druhé straně U-rampy. Zpravidla bývá upravována speciální rolbou (Pipe dragon). Soutěž v U-rampě vyžaduje především vynikající úroveň obratnostích, pohybových schopností a kreativitu. U-rampa je tradiční a nejstarší freestylová disciplína, je zařazena na zimní olympijské hry.
.::Big Air (Skok)::.
Big Air neboli skok je soutěžní disciplína založená na skocích provedených na speciálním můstku. Hodnotí se se obtížnost provedeného skoku, kvalita provedení, celková výška.
.::Slope style::.
Slope style není oficiální soutěží mistrovství světa či světového poháru, ale přesto patří mezi velmi atraktivní a vyhledávané soutěže, často exhibičního charakteru. Při soutěži jezdci využívají několika za sebou jdoucích překážek ruzných typů a kombinací, častá je kombinace některých freestylových disciplín.
.::Corner a quarter pipe Rails (zábradlí)::.
Corner a quarter pipe, Rails nejsou oficiální soutěží mistrovství světa či světového poháru ale přesto patří mezi velmi atraktivní a vyhledávané soutěže exhibičního charakteru.
Alpské disciplíny
.::Slalom (S)::.
Podstatou závodu je projetí tatě vymezené brankami v co nejlapším čase. V současné době není vypisována tato soutěž příliš často, protože ji nahrazuje divácky atraktivnější paralelní slalom. Důvodem diskvalifikace je předčasný start, neprojetí branky dle pravidel.
::Paralelní slalom (PS) tzv."duel"::.
Jedná se o atraktivní disciplínu, jejíž podstatou je souboj dvou závodníků startujících současně, byť každý má oddělenou trať. Vlastní soutěž začíná kvalifikačním závodem na čas, dále pokračuje 32 nejlepších závodníků rozdělených do dvou základních (červená, modrá) po 16 závodnicích, dále postupují vítězové opět ve dvou skupinách po osmi atd. Až do finále kde bojují dva závodníci opět ve dvou, kdy vítěze určí součet výsledných časů. Závod probíhá ve dvou kolech (tratě si vymění pro vyšší atraktivitu) vyřazovacím K.O. systémem. Diskvalifikace následuje za více než dva chybné starty, přejetí z jedné dráhy do druhé, blokování soupeře, nesprávné projetí branky, porušení pravidel při prohlídce tratě. Povinné jsou helma a bezpečností řemen, doporučené jsou chrániče citlivých míst těla.
.::Obří Slalom (GS) tzv."duel"::.
Podstatou závodu je projetí tatě vymezené brankami v co nejlapším čase. Důvodem diskvalifikace je předčasný start, neprojetí branky dle pravidel. Povinné jsou helma a bezpečností řemen, doporučené jsou chrániče citlivých míst těla.
.::Paralelní obří slalom (PGS)::.
Jedná se o atraktivní disciplínu jejíž podstatou je souboj dvou závodníků startujících současně. Každý má vlastní oddělenou trať vjetí do soupeřovo tratě může být důvod diskvalifikace, přímý kontakt je zakázán. Vlastní soutěž začíná kvalifikačním závodem na čas, dále pokračuje 32 nejlepších závodníků rozdělených do dvou základních skupin (červená, modrá) po 16 závodnících, dále postupují vítězové opět ve dvou skupinách po osmi atd. až do finále kde bojojují dva závodníci opět ve dvou jízdách, kdy vítěze určí součet výsledných časů. Závod probíhá ve dvou kolech vyřazovacím K.O. systémem. Tratě se ve druhém kole vymění pro větší atraktivitu závodu. Diskvalifikace následuje za více než dva chybné starty, přejetí z jedné dráhy do druhé, blokování soupeře, nesprávné projetí branky, porušení pravidel při prohlídce tratě.
.::Super obří slalom (Super G)::.
Podstatou závodu je projetí tratě vymezené brankami v co nejlepším čase. Vzhledem ke značné náročnosti na přípravu trati a bezpečnostní zabezpečení nebývá tento typ závodu vypisován příliš často.
.::Boarder cross::.
Trasa závodu je plná překážek. Jsou tam boule, malé můstky, tunely a ostré zatáčky, někdy i vodní příkopy. Staruje několik závodníků současně.
.::Freeriding (Extrém)::.
Jedná se o soutež ve sjezdu ve volném extrémně náročném terénu. Rozhodčí nehodnotí dosažený čas, hodnotí překonanou celkovou náročnost trasy, kterou si závodník vybírá sám. Mistrovství světa se koná každoročně na Aljašce, vlastní soutěž trvá tři dny a je přehlídkou neuvěřitelných a opravdu extrémních výkonů.